zaterdag 15 januari 2011

Westland


19-11-2010 - Ik heb lang geleden het Westland op meerdere manieren verkend, op de fiets met FTC Schiphoorn, roeiend met Proteus-Eretes of schaatsend. Vanuit Leiden is het net even te ver om op een novemberdag naar Delft te varen en een rondje door het Westland te maken. Maar vanaf nu kan ik met mijn zelfgebouwde trailer eerst een stukje fietsen voordat ik in de kano stap en daarmee zijn ook de wateren buiten de regio Leiden bereikbaar geworden. Ik heb de trailer dit weekend ingewijd met een retourtje Leiden-Delft. Wat is er nou zo leuk aan het Westland, je kijkt altijd tegen kassen aan? Maar ja geen twee kassen zijn gelijk en uit de ene komt de geur van paprika, uit de andere de geur van komkommer. Ik maak een korte ronde langs Schipluiden, De Lier, Wateringen en Rijswijk, ik bewaar de lange route langs Naaldwijk voor een volgende keer. Het zijn stille wateren, ik kom niet één ander bootje tegen. Wat een rust als je bedenkt dat je hier tussen Den Haag en Rotterdam vaart.
(Foto: Mooi Middendelfland)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten