zondag 16 januari 2011

Haarlem en Leidsche Trekvaart


16-01-2011 - Na twee dagen met harde wind durf ik het vandaag wel aan. Er is weliswaar windkracht 4 tot 6 voorspeld, maar als ik naar buiten kijk denk ik dat het te doen is.
Ik vaar een rondje Haarlem vanuit startpunt Vogelenzang aan de Leidsche Trekvaart. De Bennebroekervaart brengt me op de Ringvaart Haarlemmermeer, waar ik met een stevige bries in de rug al snel in Cruquius ben. Ik volg het Spaarne naar Haarlem, de wind heeft hier vrij spel maar zonder al te veel golfslag. Ik kom zowaar een andere kanovaarder tegen en twee roeiploegen. In Haarlem Centrum kies ik voor de Nieuwe Gracht, die komt uit op de Leidsche Trekvaart dus daarna hoef ik alleen nog rechtuit om weer bij het startpunt te komen. De Sint Bavo Basiliek (foto) ligt net buiten het centrum langs de vaart. Niet alleen de wind, ook de zon is tegen, de schittering op het water is hinderlijk dus volgende keer neem ik een zonnebril mee. Je hoort mij niet klagen hoor, laten we bij zijn met een zonnetje na een hele week donkere luchten met veel nattigheid.
(foto: skyscrapercity.com)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten