zondag 6 maart 2011

Amstel

04-02-2011 - Het drijvende steigertje in Uithoorn waar ik vandaag start is nog berijpt en begint te schommelen wanneer ik er op stap, oppassen dus. Het is mistig en koud, de zon is af en toe als een vaag silhouet door de mist heen te zien. Voorbij Ouderkerk kom ik veel roeiers tegen, skiffeurs, tweetallen, viertallen met of zonder stuur, van alles wat. De oevers aan de zuidrand van de stad zijn bezaaid met roeiverenigingen.
Wanneer ik om 11 uur Amsterdam binnenkom is het nog steeds nevelig. Aan de hoge gebouwen is te zien waar de nevel overgaat in dichte mist, of noem het lage bewolking: de Rembrandttoren is een echte wolkenkrabber, de top zit in de wolken. Bij de Stopera kies ik de richting van het Oosterdok en kom zo langs de Montelbaanstoren (foto), de Openbare Bibliotheek en het Centraal Station in de haven bij de Beurs. Ik neem een kijkje op het IJ en keer dan terug naar de Amstel. Met de wind in de rug en onder een bleek zonnetje dat intussen de mist heeft verdreven, kom ik tegen vier uur in Uithoorn terug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten