zondag 4 december 2011

Nieuwkoopse Plassen

23-11-2011 - Ik stap bij de Alphense Kanovereniging in de boot en vaar langs de Grote Wetering in de richting van de plassen. Het is hier doodstil, de lage zon komt net boven de mist uit terwijl de molens onzichtbaar zijn. Bij de Ziende is een goede kanosteiger en ik volg de bordjes naar Nieuwkoop. De Zuideinderplas is totaal in mist gehuld, de overkant is niet te zien. Ik heb een kompas bij me maar vertrouw voor de vaarrichting op de zon die door de mist heen prikt. Ik kom precies bij de Kwakelbrug uit en vervolg mijn weg door de smalle vaart ten zuiden van de plassen. Via een doolhof van smalle en bredere sloten kom ik op de Maarten Frekenwei en daarna op de Noordeinderplas die ik schuin oversteek naar Nieuwkoop. De mist is opgetrokken en met goed zicht vaar ik terug naar Alphen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten