zondag 4 december 2011

Linschotenroute

30-11-2011 - Mijn favoriete instapplaats bij de Waaiersluis in Gouda is afgesloten vanwege de slechte staat van de oeverwal. Ik rijd een stukje verder naar het gemaal Stein om bij zonsopkomst te water te gaan. In Oudewater is de markt in volle gang, bij de sluis draag ik over naar de Lange Linschoten. In Linschoten sla ik rechtsaf de Montfoortse Vaart op. Een hengelaar waarschwt me dat zijn vislijn onder de brug ligt, behoedzaam stuur ik om de dobber heen. In Montfoort moet weer worden overgedragen, ook hier is een sluisje dat in de winter wel niet bediend zal worden, ook hier is een goede kanosteiger aan beide kanten.
Ik eet mijn boterhammen en begin daarna aan de terugtocht over de Hollandse IJssel met de wind tegen. Om half drie ben ik terug in Stein om weer op de kant te klimmen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten