woensdag 27 april 2011

Wassenaar

25-04-2011 - De stad is nog in diepe rust wanneer ik op 2e paasdag vroeg in de ochtend over de Oude Rijn vaar. Voorbij het Haagse Schouw ga ik de Wassenaarse Wetering op, waar ik tussen de weilanden en de vliegbasis door vaar. Voorbij Wassenaar vaar ik door achtertuintjes van villa’s die aan de straatkant zwaar beveiligd zijn met hoge hekken en camera’s. Blijkbaar verwachten de bewoners dat er geen dreiging van het water komt, hoewel zwanen er heel dreigend uitzien met hun opgezette veren.
De Watering eindigt op de vijver bij Kasteel Oud Wassenaar. Ook hier diepe rust, de enige geluiden komen van de ganzen op de kant en in de lucht, mijn peddel in het water en ooievaars die hun nest hebben gebouwd op het dak van het kasteel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten