maandag 18 april 2011

Bollenroute

17-04-2011 Ik ben niet de enige die vandaag de Bollenroute verkent. Op de slootjes tussen Lissen en Hillegom kom ik een paar groepjes kanovaarders tegen waaronder ook oosterburen die het niet kunnen laten om een flinke voorraad hyacyntenbollen in hun boot te laden. Verder is het rustig op het water, met een paar motorjachten op de Ringvaart en een enkele sloep op de Trekvaart. Op de weg is het dringen: ik kruis de Bollenroute die langs smalle wegen door de Bollenstreek voert en ik zie de auto's bumper aan bumper door het landschap schuiven, met de fietsende gezinnen en wielerploegen erussen. Van VW Keverclub tot een groot gezelschap Franse campers, allemaal moeten ze vandaag de bollen zien. Het geurt overal heerlijk naar bloemen, de hyacinten verpreiden de sterkste geur. De Ringsloot eindigt bij de Lisserpoelmolen, dicht bij de plek waar ik op de Ringvaart de tocht ben begonnen.
(foto: Holland-Rijnland)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten