donderdag 27 oktober 2011

Westland

23-10-2011 - In het donker duw ik af van de kade langs de Schie in Delft en vaar de Kerstanje Wetering op richting Den Hoorn. Na een uurtje komt de zon op, ik ben dan op de Zweth en ga rechtsaf langs een kaarsrecht kanaal naar Kwintsheul. Daar kom ik op de Gantel, een riviertje dat door het hele Westland stroomt en Kwintsheul verbindt met Poeldijk, Monster en ’s-Gravezande. Na Poeldijk ga ik een zijkanaaltje in, langs Honselersdijk en Naaldwijk. Ik kom langs de Flora Holland in Naaldwijk, het veilingcomplex waar de producten van heel het Westland worden verhandeld. Voorbij Naaldwijk kom ik weer op de Gantel en even later op de kruising bij de Oranjesluis. Hier besluit ik om het Oranjekanaal op te varen en een kijkje te nemen bij de Nieuwe Waterweg. Helaas, het Gemaal Westland is omgeven door hoge hekken en ook de spoorlijn naar Hoek van Holland vormt een barrière. Dus terug naar de Oranjesluis en vervolgens rechtsaf richting Maasdijk en Maassluis, langs de Gaag met een aantal lage bruggetjes kom ik in Schipluiden en dan is het nog een uurtje tot het startpunt op de Schie in Delft.
(foto: café Rust Wat bij Maasdijk, door Valerio82/Panoramio)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten