dinsdag 6 september 2011

Hollandse Biesbosch

02-09-2011 - In Krimpen zoek ik de jachthaven op om te kijken of ik daar de boot te water kan laten. 'Verboden voor onbevoegden' staat er op het hek, dus ga ik verder naar Stormpolder om de tocht vanuit het Vloedbos te starten. Het is hoogwater, instappen is een makkie, maar vanmiddag is het laagwater, dan moet ik tegen een steile modderhelling opklauteren. Vanuit Stormpolder is het twee uur varen naar Dordrecht en dan nog een uurtje met tegenstroom over het Wantij, naar de Hollandse Biesbosch. Het is zonnig en warm, er zijn bij dit weer veel mensen die er met de kano op uit trekken. Ik vaar op goed geluk een paar kreekjes in en kom uiteindelijk na veel kronkels bij het Bezoekerscentrum uit op het Moldiep. Daarvandaan vaar ik naar de Helsluis en kom zo op de Beneden Merwede. Er is weinig scheepvaart. In Dordrecht vaar ik door de binnenhaven in het centrum, daarna verder met alleen zicht op de achterkant van de bebouwing, tot de Grote Kerk waarna ik weer op de Oude Maas kom. Terug in Stormpolder word ik aangesproken door de bewoner van een woonboot, die zijn steigertje aanbiedt als ik bij laagwater moeilijk kan in-en uitstappen. Dat is mooi want ik kom hier zeker nog een keer terug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten